Når man skal finde på gode logoidéer, så handler det i bund og grund om at frasortere alle de dårlige idéer, så det kun er de gode, der er tilbage. Men det er jo nemmere sagt end gjort. Derfor er en effektiv måde at finde frem til et godt logodesign at prøve at visualisere de logoidéer, du har i hovedet. Når du så enten har skrevet eller tegnet de forskellige idéer ned på et stykke papir eller på computeren, kan du bedre se, om det er blevet, som du havde håbet på.
Et logodesign kommer typisk enten pludseligt til én eller ved et tilfælde. Det er derfor en fordel at sætte dig ned og fordybe dig med et papir foran dig. Her kan du arbejde med de forskellige idéer, der kommer til dig, når du skal designe dit logo for din virksomhed, koncept eller brand. Hvis du enten løber ind en mur eller løber tør for idéer, kan det hjælpe at kigge på den vision, mission eller sjæl, der skal være at finde i dit brand. Det kan klart anbefales, at du arbejder i et rum, hvor du føler dig inspireret.
Der kan være mange idéer og overvejelser, når du enten skal have designet et nyt logo eller have udført et redesign af dit eksisterende logo. Den bedste måde at finde ud af, om logoet giver det udtryk og den effekt, som du håber på er ved at få det visualiseret. Her har du mulighed for at alliere dig med et af Logoshops erfarne og kompetente grafiske designere, der både kan hjælpe og sparre med dig om dine overvejelser.
Ved at vælge “Logo Ultimate” kan du få designet og tilrettet logoet alle de gange, du ønsker. Det er den ideelle løsning for dig, som ønsker en professionel samarbejdspartner, der effektivt kan indramme essensen af dine overvejelser for dit logodesign.
I dag består et logo oftest enten af enkelte bogstaver eller et helt ord. Hvis dit logo også består af et ord eller bogstav giver det dig mulighed for at eksperimentere med en række forskellige fonte og typografier, der tilfører dit logodesign et personligt præg. Forinden du ser på de mange muligheder, der ligger for dig af forskellige fonte og typografier, er det klart en fordel at vide, hvilken stilart, bredde og størrelse, du ønsker din tekst skal have.
Når du har fundet den rette typografi og font til dit logo, vil det være nærliggende at vurdere, hvilken farve der passer dertil. Hvis du i forvejen er bevidst om dit farvevalg, kan typografien være bestemt derudfra. Når du skal vælge farve for dit logo er det værd at overveje, hvad farven gør ved den opfattelse og forventning, som man får af dit brand eller virksomhed. Farver er med til at skabe opmærksomhed, nysgerrighed og forventninger - af den grund er det en fordel at være opmærksom på, hvad der trender på markedet eller hvordan du adskiller dig fra de andre konkurrenter. I finansverdenen benytter man typisk meget konservative farver, hvorfor en anderledes farve allerede skaber en markant differentiering fra dine konkurrenter.
Når du har fået designet enten et eller flere forskellige logoer, som du kan lide i forhold til ikoner, tekst og farver, kan det være en fordel at lægge det fra dig i nogle dage. Find det derefter frem igen og vurdér om du stadig er tilfreds eller har et par småændringer. Her er kunsten naturligvis at holde det simpelt, så der ikke er unødig støj eller elementer på det endelige logo. En god huskeregel når du kigger på dit logo er de tre F’er - kan du enten forbedre, forenkle eller forny dit logodesign.